Rugaciunea lui Iisus sau Rugaciunea inimii

28 octombrie 2007

Indrumar al monahilor manastirii Rarau
 
Treptele rugaciunii sunt urmatoarele :

 1)      Rugaciunea vorbita sau orala .

2)      Rugaciunea mintii este cea in care mintea cugeta la cuvintele rugaciunii .

3)      Rugaciunea mintii in inima este cea in care se uneste cugetarea mintii cu simtirile duhovnicesti ale inimii .

4)      Rugaciunea  inimii sau cea de sine miscatoare este cea in care inima se roaga mereu , fie ca omul mananca , vorbeste sau lucreaza .

5)      Rugaciunea vazatoare este ce in care sufletul omenesc vede sufletul altor oameni , vede puterile ingeresti si cunoaste gandurile oamenilor .

6)       Rugaciunea in extaz sau curata , duhovniceasca , este cea in care mintea omeneasca este rapita in Cer , de catre Sfanta Treime si este dusa in cele mai inalte contemplatii in Rai . Aceasta este rugaciunea cea mai presus de hotarele rugaciunii si se numeste si vedera duhovniceasca , iar cel aflat in aceasta treapta a rugaciunii , spune asemenea cu Sfantul Apostol Pavel ca , nu stie daca este in trup sau in afara de trup ( 2 Corinteni 12 , 3 ) .

 
Sporirea duhovniceasca in rugaciune are loc fara sa stim momentele trecerii de la o treapta la alta dar de o rugaciune inalta abia se invredniceste unul din zece mii .
 Domnul nostru Iisus Hristos este unicul mijlocitor pentru mantuirea noastra obiectiva . Numele lui a imprumutat de

la Dumnezeirea
Lui
o putere atatsfanta si nemarginita .

 
 In practicarea oricarei rugaciuni omul trebuie sa aiba dreapta socoteala . Astfel , postul aspru , asceza peste masura , pentru a primi darurile dumnezeiesti , il vor duce pe nevoitor la mandrie si chiar la iesirea din minti . Rugaciunea concomitenta , chiar in locuri diferite , a cat mai multor crestini ne va innoi si va schimba duhul tarii .
 Pe orice crestin , diavolul incearca sa-l intrerupa de la rugaciune , ratacindu-i gandurile in toate colturile lumii si la toate pacatele care le-a facut sau le-ar putea face

 
 

RUGACIUNEA VORBITA SAU ORALA

 

Daca am fi multumiti sa ramanem la acest fel de rugaciune in viata , atunci ar insemna sa stam pe treapta cea mai de jos a rugaciunii si s-ar putea sa avem pomenirea lui Dumnezeu numai in gura si pe limba noastra si sa repetam greseala celor despre care spune Sfanta Scriptura : De aceea poporul acesta se apropie de mine cu gura si cu buzele ma cinsteste dar cu inima este departe ( Isaia 29 , 13 ) .
 Dar ea este un bun inceput si face parte din Slavoslovie , adica rugaciunile orale , alaturi de alte rugaciuni necesare : psalmi , tropare etc.
 Ea poate fi folosita si cand mintea noastra este risipita si tulburata , dupa somn sau diferite activitati . Dupa ce mintea se aduna , vom observa ca ne putem ruga .

 

Articolul va continua



Leave a Reply

(insereaza codul din stanga)
Weblog

Toate drepturile rezervate Weblog.ro

X